عربستان سعودی تا سال 2030 سالانه پذیرای بیش از 3.5 میلیون گردشگر پاکستانی است

یک مقام ارشد سازمان گردشگری عربستان (STA) این هفته گفت که این کشور به شدت گردشگران پاکستانی را مورد هدف قرار می دهد و قصد دارد سالانه از بیش از 3.5 میلیون نفر از آنها استقبال کند. عربستان سعودی مقصد مورد علاقه هزاران پاکستانی است که هر ساله، به ویژه در ماه رمضان، برای اقامه نماز در اماکن مقدس مسلمانان در مکه و مدینه و انجام زیارت عمره به این کشور سفر می کنند.

در حالی که عربستان سعودی مقاصد گردشگری بیشتری را فراتر از مکه و مدینه باز می کند و روند صدور روادید خود را تسریع می بخشد، یک مقام ارشد سازمان گردشگری عربستان (STA) این هفته گفت که این کشور به شدت گردشگران پاکستانی را مورد هدف قرار می دهد و قصد دارد سالانه از بیش از 3.5 میلیون نفر از آنها استقبال کند.

عربستان سعودی مقصد مورد علاقه هزاران پاکستانی است که هر ساله، به ویژه در ماه رمضان، برای اقامه نماز در اماکن مقدس مسلمانان در مکه و مدینه و انجام زیارت عمره به این کشور سفر می کنند. اخیراً، پادشاهی کاوش گزینه‌هایی را برای افزایش گردشگری بین پاکستان و عربستان سعودی آغاز کرده است که شامل توافقی در اوایل این هفته برای افزایش تعداد پروازهای بین دو کشور بود.

برای اطمینان از تسهیلات بیشتر برای زائران پاکستانی، STA روز سه شنبه سکوی سفر نوسوک را در پاکستان راه اندازی کرد.  Nusuk اولین پلت فرم رسمی برنامه ریزی، رزرو و تجربه پادشاهی برای ایجاد برنامه های سفر حج یا عمره به مکه، مدینه و فراتر از آن است. این امکان را به مسافران از سراسر جهان می دهد تا با تسهیل فرآیند ویزای الکترونیکی خود همراه با رزرو پرواز و هتل، به راحتی سفر خود به عربستان سعودی را سازماندهی کنند.

الحسن الدباغ، رئیس بازارهای آسیا و اقیانوسیه (APAC) در STA، روز سه شنبه در یک رویداد به خبرنگاران گفت: «ما به راه اندازی Nusuk بسیار خوش بین هستیم زیرا تنها در سال جاری از پاکستان، بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشته ایم.

 بیشتر آنها برای انجام عمره به عربستان می آیند، اما پاکستانی های زیادی هم هستند که برای تجارت می آیند.

الدباغ گفت که پاکستان یک بازار "مهم و استراتژیک" برای پادشاهی است زیرا بیش از 2.5 میلیون پاکستانی در عربستان سعودی زندگی می کنند که هر ساله دوستان و بستگانشان از آنها بازدید می کنند.

این مقام STA گفت: ما یک ایده بزرگ برای پاکستان داریم، هدف ما جذب بیش از 3.5 میلیون پاکستانی تا سال 2030 است و من معتقدم که این یک برآورد بسیار محافظه کارانه است.

توفیق بن فوزان الربیعه وزیر حج و عمره عربستان به همراه هیئتی بزرگ روز یکشنبه برای یک سفر رسمی چهار روزه وارد پاکستان شد و در آنجا با رهبران پاکستانی دیدار و درباره روابط دوجانبه و گردشگری گفتگو کرد.

الدباغ گفت که مقامات سعودی گردشگران پاکستانی را که مکرراً به این کشور سفر می کنند مورد مطالعه قرار داده اند و افزود که آنها را به بخش هایی تقسیم کرده اند تا نیازهای مختلف گردشگران را بهتر درک کنند.

الدباغ گفت:«یکی از بخش‌های بزرگ [گردشگران پاکستانی] که به عربستان می‌آیند، در ماه رمضان است، این فصل اوج است و آنها تمایل دارند در مکه و مدینه مدت بیشتری بمانند.

این مقام STA گفت: بخش دیگری از گردشگران پاکستانی در ایام تعطیلات، تابستان ها و برخی رویدادهای مهم مذهبی مانند ال اسرا و معراج و روز میلاد حضرت محمد (ص) به این کشور سفر می کنند.

مسلمانان اسراء را سفر شبانه پیامبر از مکه به مسجدالاقصی و معراج را سفری که از مسجدالاقصی به آسمان انجام داد، می‌گویند.

الدباغ گفت که STA در حال برنامه ریزی برای هدف قرار دادن گردشگران پاکستانی است که تعطیلات خود را در اروپا، ایالات متحده، دبی یا ترکیه می گذرانند، و افزود که این مقام در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک "کمپین بازاریابی بزرگ" تا پایان سال جاری در پاکستان است.

او گفت: ما می‌خواهیم با افراد مشهور، تأثیرگذاران و وبلاگ‌نویسان در پاکستان کار کنیم تا تغییراتی را که انجام می‌دهیم، تا عمره را آسان‌تر و در دسترس‌تر از هر زمان دیگری انجام می دهیم، آشنا کنیم.

وی گفت که پادشاهی در حال برنامه ریزی برای افزایش تمرکز بر سایر اماکن تاریخی اسلامی و همچنین گردشگرانی است که برای انجام عمره از عربستان سعودی دیدن می کنند. وی گفت که مقامات سعودی از گردشگران دعوت می کنند تا از غار حرا، کوه احد و چندین مسجد نمادین در این کشور بازدید کنند.

الدباغ خاطرنشان کرد: ما شش سایت میراث جهانی یونسکو و بیش از 10000 مکان باستانی در عربستان داریم. ما مکان هایی مانند البلاد در جده داریم که مرکز قدیمی شهر است.

وی بار دیگر تاکید کرد که پادشاهی روند صدور روادید خود را تسریع کرده است و بازدیدکنندگان را قادر می سازد تا برای ویزای عمره به صورت آنلاین درخواست دهند که در کمتر از 24 ساعت صادر می شود.

این مقام STA گفت که عربستان سعودی جشن های زمستانی را برگزار خواهد کرد که شامل فعالیت های متعددی در ریاض، العلا و سایر شهرهای عربستان خواهد بود.

عربستان سعودی تا سال 2030 سالانه پذیرای بیش از 3.5 میلیون گردشگر پاکستانی است

منبع:

https://www.arabnews.pk/node/2360561/pakistan

کد خبر 16823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =